بهترین ها

سایتی برای جوانان

بهترین ها

سایتی برای جوانان

شرکت سیمانتک با شکایت از مایکروسافت خواهان توقیف ویندوز ویستا شد

سیمانتک" به عنوان بزرگترین تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی در جهان از شرکت مایکروسافت به اتهام سوء‌استفاده از اطلاعات محرمانه این شرکت به دادگاه فدرال آمریکا شکایت کرده‌است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، "سیمانتک" در شکایت نامه خود ادعا کرده‌است مایکروسافت اقدام به اختلاس اطلاعات محرمانه این شرکت کرده و با
زیرپاگذاردن تعهدات فی‌مابین، از این اطلاعات برای تولید محصولات خود، از جمله نگارش بعدی سیستم‌عامل "ویندوز"، بهره گرفته‌است.

"سیمانتک" همچنین تا پیش از حذف بخشهایی از "ویندوز ویستا" که به ادعای این شرکت با استفاده از اطلاعات "سیمانتک" طراحی شده، خواهان توقف کامل روند ساخت، فروش و انتشار این سیستم‌عامل شده‌است.

به گفته مسئولان "سیمانتک"، اقدام مایکروسافت در زمینه نادیده گرفتن حقوق معنوی "سیمانتک" سبب تحمیل ضرر و زیان جبران‌ناپذیر بدین شرکت شده و به نوعی اختلاس اطلاعات محرمانه محسوب می‌شود.

از سوی دیگر شرکت "مایکروسافت" نیز در پی شکایت "سیمانتک" اعلام کرده‌است کلیه اقدامات مایکروسافت در چهارچوپ قوانین موجود و توافقات بین دو شرکت صورت گرفته و این شرکت تمامی تلاش خود را برای برطرف کردن مشکل بوجود آمده انجام خواهد داد.

بنابر ادعای شرکت "سیمانتک"، "مایکروسافت" از فن‌آوری مورد استفاده در یک محصول "سیمانتک" به نام "ولیوم منیجر"، ویژه مدیریت مقادیر بسیار زیاد اطلاعات، در طراحی سیستم‌عامل "ویندوز ویستا" بهره گرفته و هم‌اکنون خواهان حذف این فن‌آوری از "ویندوز ویستا" و پرداخت خسارت از سوی مایکروسافت شده‌است.

شرکت "مایکروسافت" که در ابتدا زمان عرضه نگارش نهایی "ویندوز ویستا" را پایان سال جاری اعلام کرده بود، چندی پیش تاریخ انتشار این سیستم‌عامل را به ماه ژانویه سال ‪ ۲۰۰۷‬و یا دیرتر، موکول کرد که شکایت نامه جدید می‌تواند تاریخ انتشار "ویستا" را حتی بیش از این به تعویق بیندازد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد