بهترین ها

سایتی برای جوانان

بهترین ها

سایتی برای جوانان

رابرت ساها:پرسپولیس قهرمان جام حذفی می شود

رابرت ساها مدافع چپ تیم فوتبال پرسپولیس قبل از ترک ایران در گفت و گویی به وضعیت تیم پرسپولیس و حضورش در این تیم اشاره کرد.
به گزارش گروه فوتبال خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)؛ صحبت های این بازیکن را در زیر می خوانید:

·      قبل از هر چیز خودت را معرفی کن؟

متولد یازده مارس 1976 هستم و در تیم های باشگاهی چک، چین و بلغارستان بازی کرده ام. حالا هم که بازیکن تیم پرسپولیس هستم و تا آخر فصل آینده با باشگاه قرارداد دارم.

 

·      تا به حال قهرمانی را هم تجربه کرده ای؟

بله . سال گذشته که عضو تیم زسکاصوفیه بودم قهرمان لیگ حرفه ای بلغارستان شدیم که مربی تیم ما هم یسیج بود. حالاهم که می خواهم با پرسپولیس قهرمان جام حذفی شوم.

 

·      ایرانی ها یسیج را می شناسند چون در مقطعی مربی تیم پگاه گیلان بود؟

البته من رابطه زیاد خوبی با او نداشتم.

 

·      چرا؟ او تو را نیمکت نشین کرد یا عامل جدایی ات از تیم زسکا بود؟

 هیچ کدام . اتفاقاً زمانی که او مربی تیم شد من درترکیب اصلی بازی می کردم. دراین باره نمی خواهم حرف بزنم.

 

·      چرا پرسپولیس را به زسکاصوفیه و لیگ قهرمانان اروپا ترجیح دادی؟

بعد از اینکه من از زسکاصوفیه رفتم آنها در مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا لیورپول باختند و حذف شدند. بعداز جدایی از زسکاصوفیه هم مدیربرنامه هایم که اهل کشور اسلواکی بود پیشنهاد پرسپولیس را فرستاد.

من هم به ایران آمدم و سه روز اینجا بودم تا اینکه بعد از گفت وگو بامدیرعامل پیشنهاد باشگاه پرسپولیس را قبول کردم.

 

·      از پرسپولیس چه شناختی داشتی؟

هیچ شناختی نداشتم. فقط شنیده بودم که تیم پرطرفداری است و محبوبیت خاصی دارد.

 

·      آری هان را می شناختی؟

تا قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم رابطه ای با هم نداشتیم. البته من در چین بازی می کردم اما وقتی از این کشور رفتم او مربی تیم ملی چین شد. با این وجود یکی از دلایل انتخاب تیم پرسپولیس حضوریک مربی بزرگ مثل آری هان بود و اینکه باشگاه از سابقه، افتخارات و طرفداران زیادی برخوردار است.

 

·      حالا پرسپولیس را چگونه توصیف می کنی؟

محبوب و پرشور و با انگیزه .

 

·      روزهای نخستی که در پرسپولیس بازی می کردی انتقادات زیادی از تو شد اما بعداً خودت را نشان دادی ؟

قبل ازاینکه به پرسپولیس بیایم به دلایلی مدتی بازی نکرده بودم و آماده نبودم اما حالا بازی به بازی بهتر می شوم، همچنین من تازه به ایران آمده بودم و به هیچ چیز عادت نکرده بودم. با بازیکنان تیم هم هماهنگ نبودم.

دریک کلمه می توانم تاکید کنم که می توانم بهتراز این باشم، این موضوع را فصل بعد ثابت می کنم.

 

·      فوتبال ایران را چطور می بینی؟

بازیکنان ایرانی ازلحاظ تکنیکی سطح بالایی دارند اما از نظر فیزیکی و کارتاکتیکی و گروهی باید بیشتر کارکرد. ایران بازیکنان خوب و با استعداد زیادی دارد.

 

·      چرا پرسپولیس درلیگ ناکام بود و در جام حذفی همه را غافلگیرگرد؟

می توان بحث انگیزه را مطرح کرد. بازیکنان می دانستند که در لیگ شانسی برای قهرمانی ندارند اما جبران همه نتایج بدی که لیگ رقم خورد کافی بود تا برای قهرمانی در جام حذفی انگیزه دیگری را درتیم شاهد باشیم.

مربیان هم تازه آمده بودند و می خواستند با جابجایی ها ترکیب آرمانی رابه دست بیاورند. علاوه بر آن وقتی لیگ برگزار می شد ما به جام حذفی فکر می کردیم و برای آمادگی دراین جام بود که تمرین می کردیم.

 

·      فکر می کنی پرسپولیس می تواند قهرمان جام حذفی شود؟

ما این شانس را از دست نمی دهیم و حتماً قهرمان می شویم. البته من نمی دانم چرا فینال برگزار نشد، اگر برگزارمی شد خیلی بهتر بود.

ما می توانستیم بعد از بازی با نوژن درحضورملی پوشان بازی کنیم اما نمی دانم چه مشکلی بوجود آمد که بازی برگزار نشد. خیلی حیف شد .

 

·      لیگ ایران را چطور می بینی ؟

کمی شوکه شدم چون بازیها سطح خوبی دارد. همین که تیم ملی ایران به جام جهانی صعود می کند نشان می دهد که فوتبال ایران سطح بالایی دارد.

 

·      مشکل مالی ات با پرسپولیس حل شد؟

من دراین زمینه حرف نمی زنم.

 

·      با کدام بازیکن پرسپولیس ارتباط داری؟

با همه راحت هستم و باهیچ کس مشکلی نداشتم. آنها دوستان خوبی برای من هستند مخصوصاً اسدی ، شیث و قباخلو.

 

·      بهترین بازیکن پرسپولیس چه کسی است؟

همه خوب هستند و بهتراست از یک نفر نام نبرم.

 

·      فکر می کنی بهترین فوتبالیست ایران کیست؟

علی دایی. او هنوز هم بهترین است و اسطوره فوتبال ایران است. بازی هایش درجام جهانی را به خاطر دارم و وقتی هم درآلمان بود بازی هایش را دیده بودم.

 البته فوتبال ایران بازیکنان بزرگ دیگری هم دارد، مثل کریمی، مهدوی کیا و هاشمیان اما دایی از جهاتی با بقیه فرق می کند.

 

·      و نظرت درباره هواداران پرسپولیس چیست؟

فوق العاده هستند. بهترین هوادارانی که تا حالا دیده ام. تا کنون در دیداری که صدهزار تماشاگر باشند حضورنداشتم اما در بازی پرسپولیس – استقلال تجربه جدیدی برایم بوجود آمد، هرچند که آن روز روی نیمکت ذخیره ها بودم و در ترکیب اصلی نبودم.

آنها بهترین حامیان پرسپولیس هستند و من از همه آنها متشکرم و امیدوارم که پرسپولیس قهرمان شود تا آنها خوشحال و شاد باشند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد